بازاریابی در شبکه های اجتماعی

  • صفحه اصلی / دیجیتال مارکتینگ / بازاریابی در شبکه…

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

معنی شبکه های اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی از نظر دیجیتال مارکتینگ به مجموعه زنجیره هایی از ارتباطات انسانی که  حداقل بین 2 نفر در فضای مجازی با استفاده از بستر اینترنت تشکیل می شود اطلاق می شود.

در شبکه های اجتماعی افراد حضور فیزیکی ندارند و صرفا از طریق وب با یکدیگر در ارتباط هستند.

افراد با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانند محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از محتوای تولید شده دیگران استفاده کنند.

فیسبوک، توتیتر، گوگل پلاس ، اینستاگرام ، لینکداین ، پینترست ، یوتیوب و …  از جمله شبکه های اجتماعی معروف هستند که ایجاد پروفایل و فعالیت در آنها یکی از عوامل موثر بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ است.

SMM  به چه معنایی است؟

دیجیتال مارکتینگ از روش های بازاریابی متنوعی بهره می‌برد. SMM که مخفف عبارت  Social Media Marketing  به معنای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است، SMM یکی از روش‌های مهم بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ است.

همان طور که از اسم این روش مشخص است با استفاده از بازاریابی در شبکه های اجتماعی به افزایش فروش کمک می‌کنیم ، اما SMM روش مستقیم فروش در دیجیتال مارکتینگ نیست .

به دلیل آنکه جذب بازدید کننده و خریدار از طریق شبکه های اجتماعی فرآیندی به مراتب سخت تر و پیچیده تر از جذب خریدار از طریق موتورهای جستجو است بنابراین پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کنید  و در صورتی‌که توانایی اختصاص بودجه مناسب برای این کار را داشتید تصمیم به فعالیت در این زمینه بگیرید.

هدف نهایی در Social marketing چیست؟

هدف نهایی از بازاریابی در شبکه های اجتماعی تبدیل مخاطبان به مشتری و هواداران دائمی برندتان است. اهداف باید خاص، قابل سنجش، قابل دستیابی، مرتبط و دارای زمان‌بندی باشد. اگر هدفتان را مشخص نکرده باشید نمی‌توانید فرق بین موفقیت و یا شکست را تشخیص دهید . پس از آنکه هدف خود را مشخص کردید، می‌توانید برای تعیین استراتژی‌ و تولید محتوا اقدام کنید.

روشهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تحلیل درستی از نقاط قوت و ضعف خود داشته باشید. جایگاه خودتان را به درستی ارزیابی کنید. در این موارد با خودتان صادق باشید : اهدافتان از حضور در شبکه های اجتماعی چیست؟ ، مخاطبانتان چه کسانی هستند؟ و شما توانایی تولید چه محتوایی را دارید؟

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *