ویژگی های پست موفق در شبکه های اجتماعی

ویژگی های پست موفق در شبکه های اجتماعی

#تولید_محتوا ی عالی که خواسته های کاربران شما را تامین کند تاثیر بسزایی در رشد کسب و کار شما خواهد داشت. محتوای جذاب و قابل توجه از تصاویر، فیلم ، اینفوگرافیک، پیام ها و نظرات نوشته شده مخاطبان شما تشکیل می‌شود. انتشار محتوای آموزشی را نیز در نظر داشته باشید و برای آن برنامه ریزی کنید.

رصد فعالیت ها و اقدامات انجام شده

گفتگوهای انجام شده در مورد کسب و کارتان را رصد کنید و به طور منظم و مداوم صفحات اجتماعی خودتان را تجزیه و تحلیل کنید. مثلا در این هفته چند دنبال کننده جدید داشته اید؟ چه پست هایی بیشترین بازخورد را داشته است؟ Google Analytics ابزار بسیار مناسبی است که به شما کمک می‌کند تا فعالیت خودتان را بررسی کنید . تحلیل آمار شبکه های اجتماعی به طور منظم و مداوم به شما کمک می‌کند تا پست های موفق را شناسایی کنید و در آینده، روی پست های موفقی از این دست تمرکز بیشتری داشته باشید. انتشار پست جدید و تاثیرگذار یکی از روشهای بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ است.

تبلیغات دهان به دهان در فضای واقعی

در خارج از دنیای مجازی از هر فرصتی استفاده کنید و به شیوه دهان به دهان خودتان را تبلیغ کنید، تلفن بزنید و آنها را دعوت کنید تا مطالب شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. در سخنرانی هایتان خودتان را تبلیغ کنید و از دیگران بخواهید تا از صفحات اجتماعی شما بازدید کنند و پیام های شما را لایک کنند و به دیگران معرفی کنند.

تلاش برای اعتماد سازی در فضای وب

صادقانه و انسان دوستانه با دیگران ارتباط برقرار کنید و برای دیگران ارزش قائل شوید و در مورد مباحثی که اهمیت می‌دهند و ابراز علاقه می‌کنند صحبت کنید تا محتوای شما براحتی با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

پرهیز از تبلیغ مستقیم

بازاریابی در شبکه های اجتماعی مقوله حساسی است که اگر به درستی عمل نکنید باعث طرد شدن شما می شود. سعی نکنید دیگران را مجبور به خرید محصولاتتان کنید، شبکه های اجتماعی محل عرضه مستقیم کالا نیست بلکه پایگاه فوق العاده برای معاشرت و تعاملات اجتماعی است.  اگر بتوانید مانند کاربران عادی رفتار کنید ارتباطاتتان را توسعه خواهید داد و ذهنیت مثبتی از خودتان در نزد مخاطبان ایجاد خواهید کرد که در نهایت به توسعه بازار محصولات شما کمک ویژه ای خواهد کرد.

ایجاد صفحات اجتماعی مثبت، آموزنده و پویا

افراد انتظار دارند در صفحات اجتماعی شما نکات مثبت به روز و آموزنده وجود داشته باشد.  همانطور که برای وبسایت خودتان به دنبال محتوای مناسب هستید، میبایست برای پایگاه های اجتماعی خودتان هم استراتژی محتوا داشته باشید. مطالبی را منتشر کنید که به دنبال کننده های شما تجربه خوشایندی بدهد و اما کاملا مراقب باشید که محتوایی که منتشر می‌کنید حتی الامکان تبلیغاتی نباشد.

پاسخ به موقع به نظرات

برنامه ریزی برای تعامل با فالورهای شبکه های اجتماعی و پاسخ به موقع به نظرات و سوالات دنبال کنندگان پایگاه های اجتماعی یکی از عوامل مهم موفقیت در دیجیتال مارکتینگ است. وقتی یک نفر در یکی از شبکه های اجتماعی شما نظر می‌گذارد، باید سریع دقیق و هوشمندانه پاسخگو باشید اگر مخاطبین فکر کنند که شما صرفا برای تبلیغات در این فضا حضور دارید ضربه بزرگی به دیجیتال مارکتینگ خودتان زده اید.

برقرای ارتباط دو سویه

از مخاطبانتان درخواست کنید تا تصاویر خودشان را در حین استفاده از محصولات شما برایتان ارسال کنند راهی پیدا کنید تا بین ایده ها و اهداف تان با علاقمندی مخاطبان در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، به این صورت می توانید ارتباط دو سویه ایجاد کنید و نظرات زیادی را از مخاطبان دریافت کنید افراد دوست دارند با یک مجموعه پویا و زنده در ارتباط باشند. با ایجاد نظرسنجی، مسابقه، کارت های هدیه، تماس های تلفنی و پرسش و پاسخ این پیام را به مخاطبانتان منتقل می‌کنید که صدای آنها را می‌شنوید، به آنها علاقه‌مند هستید، به نظرات و نگرانی های آنها توجه دارید و برای آن ها احترام و ارزش قائل هستید با این کار حس دلگرمی و اعتماد را به مشتری القا کرده و مشارکت روز افزون دنبال کنندگان را به دست خواهید آورد.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *